Friday 16 September 2016

Mr Lee Jual Buah Buahan depan Maybank




Hampir setiap hari kita dapat melihat Encik Lee berniaga buah-buahan dihadapan Meybank. Beliau berasal dari Klang. 

Peramah orangnya. Buah-buahan berkualiti dan tidak begitu mahal. Menumpang mencari rezeki di taman kita. 

Mr Lee  :  Hari ini kurang bernasib baik lah abang. 

Abang   :  Kenapa tawkay ? Buah kurang laku ka ? 

Mr Lee  :  Haiyaa...tadi ada seorang budak india naik motor   beli saya punya buah rambutan. Dia bayar RM100 untuk beli sepuloh ringgit saya punya rambutan. 

Abang   :  Apa masalah?

Mr Lee  : Kemudian dia kata tak mau sebab dia mau pulasan dan kansel beli. Saya kasi itu duit RM10 balik dan ambil itu rambutan. Dia angkat RM10 dari saya dan terus pergi. Saya check balik itu RM100 duit palsu. Hari ini sudah rugi Satu Ratus Ringgit.

* Tampar dahi. 

Moral of story - sentiasa berhati-hati dengan duit besar RM100.00 dan RM50.00 duit palsu banyak berkeliaran. 








No comments: